Ми віримо в безліч побутових міфів: цитрусові — джерело №1 вітаміну С, фізичні вправи допомагають схуднути, а якісний одяг має коштувати дорого. AdMe.media розбирався зі стереотипами відносно дорогого і дешевого одягу, щоб зрозуміти, за що ми переплачуємо, а що не може коштувати копійки.

1) Дорогий одяг має служити довше. І так і ні

Бюджетні бренди скорочують витрати, використовуючи дешеві тканини й виробляючи товари на фабриках з давнім обладнанням і без кваліфікованого персоналу. Через це одяг не розпадеться після декількох прань, але ймовірність деформації тканини та швів після декількох прань, велика. Не варто сподіватися і на те, що річ, за яку ми платимо у 2 рази більше, прослужить у 2 рази довше. Термін служби безпосередньо залежить від декількох факторів: застосування (робота в саду або офісі), та догляд (зберігання, прання/чистка).

2) Левову частку суми доводиться платити за маркетинговий бюджет. Неправда

Багато хто вважає, що купуючи виріб від Gucci або Prada, він здебільшого платить за роздутий маркетинговий бюджет. Насправді платити доводиться за повний процес, в результаті якого виник продукт. Сюди входять витрати на тканину, матеріал, ручну працю, лімітований тираж і фанатичне ставлення до якості — люксові бренди перевіряють кожен екземпляр. Модні лейбли продають тканину, нитки та дизайн. Отже, ти платиш за складність в розробці лекал і роботу шановного дизайнера. Ця неймовірна кількість роботи, схожа на створення вакцини. Створивши одну вакцину, можна легко зробити її копію за $ 9,99. Але чи вийде створити її з нуля за ті ж гроші?.

3) Преміальні бренди й мас-маркет використовують одні й ті ж самі тканини. Міф

Більш м'яка шкіра і кашемір, жорсткий денім — коштують дорого, тому зростає і ціна речі. При покупці не відразу можна зрозуміти, за що переплачуєш. Це стане ясно в процесі носіння, коли піджак буде м'ятися кожен раз, коли ти сідаєш, а дешева підкладка не дасть шкірі дихати.

4) Мас-маркет і преміум-бренди можуть шити з одного виду тканини, але різної якості. Міф

Так, італійський футер може коштувати від € 20 за метр, турецький — від € 8, малайзійський і китайський - від € 2 і мас-маркет бренди шиють переважно з них. Багато модних будинків мають своє виробництво тканини або замовляють її спеціально. Середній і люксовий сегменти, роблячи ставку на якість, готують тканину до пошиття — перуть перед шиттям, а це вимагає часу і призводить до усадки до 15%, в результаті залишається менше тканини, ніж закупили. Зате виріб буде належної якості й не сяде за першого ж прання.

5) Чим більше деталей: карманів, швів, блискавок, тим дорожче одяг. Правда

Метал або пластик неміцні й легко ламаються, тому фабрики одягу преміумякості використовують тільки надійну фурнітуру — відповідно всім складовим виробу. Так, старі сумки Chanel були зроблені з 24-каратний золотою фурнітурою. А ще бренди наносять логотипи на фурнітуру — з одного боку, це спосіб захисту від підробки, а з іншого — виріб стає ще дорожче.

6) Одяг преміального класу має бути зшитий виключно із натуральних тканин. Міф

Хоч і улюблені матеріали дизайнерів шовк, атлас та кашемір, навіть в сегменті преміального одягу є синтетика та віскоза. Якість змінилася. На зміну липкої синтетичної тканини з алергенними барвниками та реагентами, яка не давала шкірі дихати, прийшла синтетика нового покоління, і вона часом коштує дорожче багатьох видів бавовни, льону та інших натуральних тканин. Нові синтетичні тканини мають добрий вигляд, сидять і драпіруються, повітропроникні, не мнуться, легко очищаються і гіпоалергенні. З поліаміду, що швидко сохне, не вигоряє і не мнеться, виробляють купальники, з біфлексу — спортивний одяг. З неопрену — костюми для дайвінгу, рукавички, плащі. Підкладки роблять з міцного поліестеру, який не мнеться і надовго зберігає тепло тіла. Речі з ліоцелу мають красивий матовий відблиск, майже не мнуться, легкі та дихають.

7) Брендову річ можна підробити так, що ніхто не помітить. Міф

У 2019 річний оборот ринку підробленого люкса перевищив оборот легального на $ 300 млн. Модні будинки борються з контрафактом, судяться з шахраями та винаходять нові способи захисту оригінальних товарів. Вони знають: чим більше ви витрачаєте, тим більше у вас очікувань — і намагаються захистити свій товар так, щоб ви могли його відрізнити. Як правило, бренди строго дотримуються звичної естетики марки. ADME склали шпаргалку (http://bit.ly/3zpi9N7) для тих, хто любить брендові речі та хоче бути впевнений в їхній якості. Відмінності відразу впадати в очі, наприклад: на етикетках підробок написано Dior замість Christian Dior. Навіть добротна репліка поступається за якістю оригіналу, не кажучи вже про простенькі підробки. Те, що не помітимо ми, обивателі, очевидно для експертів. Гарантія якості досягається шляхом численних перевірок на різних стадіях виробництва. Річ проходить через ланцюжок професіоналів, і кожен раз, переходячи від одного до іншого, вона отримує націнку. Тільки погляньте на процес (http://bit.ly/3zrEWrB) і зрозумієте, що з фабрик йдуть дійсно унікальні речі.

8) Люксову річ можна купити дешевше на розпродажі. Міф.

Люкс робить ставку на ексклюзивність, і якщо на початку сезону річ коштує нечуваних грошей, то в кінці дешевше не стане. Адже якщо вона буде доступна всім, то який сенс її купувати? Втрачається те, за що цей самий люкс і цінують, — ексклюзивність та ілюзія недоступності.

Що роблять з речами:

  • Спалюють. Burberry спалює нерозпродані товари. У вогонь летять десятки мільйонів доларів. Так само роблять з тим, що не вдалося продати, Louis Vuiton, Cartier і Montblanc.
  • Переробляють. Не всі діють так радикально. Наприклад, Hermès практикує програму Petit H, в ході якої віддає нереалізовані речі на перероблення ремісникам, а ті перетворюють їх на справжні шедеври.

9) Дорогий одяг завжди в моді. Міф

Модна індустрія, як і вся індустрія споживання в принципі, стоїть на могутній бізнес-стратегії «запланованого застарівання». Найяскравіший приклад — нові моделі мобільних телефонів. Не встиг купити, як виходить новий — яскравіше, красивіше, могутніше. Те ж і з модою: проходить сезон — змінюються «актуальні» кольори й фасони. Це робиться для того, щоб у нас виникала потреба в оновленні гардеробу.

Тому експерти моди дають поради щодо дорогих покупок:

  • Є речі, які зчитуються як дорогі. Вони будуть створювати загальне враження від вашого образу. Як частина дорогого гардеробу сприймаються: пальто з верблюжої вовни натурального кольору, корпусні сумки, кашемірові светри, тренчі, білі речі.
  • Купуючи одяг орієнтуватися краще не на бренд, а на свої відчуття. І вірити своїм очам, а не марці й ціннику. Часто і в мас-маркеті можна знайти речі з хорошою тканини, з якісною фурнітурою й унікальним дизайном, що сидять по фігурі.
  • Дорога річ може вийти з моди, але залишитися символом. Це просто предмет, який буде гріти ваше его і душу. До всього іншого, люксові марки, як правило, мають цікаву історію або ідеологію і, купуючи їх товар, ви немов говорите усьому світу, що дотримуєтеся тієї ж філософії.

Бонус: якщо не знаєте, чи варто купувати річ, визначте її ціну на знос

Щоб зрозуміти, чи варто купувати річ чи ціна на неї непомірно завищена, необхідно зробити наступне: розділіть її вартість на передбачуваний час використання та отримайте суму, в яку вона коштуватиме вам щодня. Можете додати до цього вартість догляду за річчю: прання, хімчистка.

Я купила свій перший костюм Elie Tahari за $600, коли закінчила коледж. Цей костюм у мене вже 15 років, і я вдягала його приблизно 300 разів. Костюм класичний, отже, його стиль не застаріває. Тканина в нього міцна, все витримала, попри те, що я то худнула, то товстіла. Виходить $2 за кожен раз, коли я його одягала. Це була вигідна покупка. © Lori Mazor / quora

На який предмет гардероба Ви могли б витратити трохи більше, ніж звичайно?

Напишіть в коментарі 👇

Текст запозичено у © adme.media та адаптовано спеціально для zaponka.in.ua